Важливою складовою економічного розвитку будь-якої держави є розширена мережа дорожніх розв'язок, під'їздів, логістичних центрів. Зі зростанням добробуту населення та підйомом рівня життя збільшуються вимоги до дорожніх покриттів. У зв'язку з цим розширюється ряд техніки, необхідної для якісного технічного обслуговування доріг, ремонту, нового будівництва, зміцнення основи та фундаменту. Функціональність і продуктивність, ось що в першу чергу оцінюється при пошуку техніки, здатної впоратися з великими обсягами робіт у найкоротші терміни.
Великий вибір додаткового обладнання пропонується для оптимального вирішення поставлених завдань, регулярне обслуговування, ремонт або будівництво майданчиків. Будівельні агрегати поділяють кілька видів. Машини для підготовчих робіт, машини для укладання та обслуговування дорожніх покриттів, агрегати для нарізки швів у міцних покриттях та ін. Історія розвитку дорожньо-будівельної техніки призвела до створення сучасного обладнання, яке виконує найрізноманітніші функції та застосовується для складних робіт.
Використання машин та агрегатів, оснащених бензиновим двигуном, найбільше доцільно на будівельних майданчиках. Безумовно, завдяки високому ресурсу двигуна, його надійності, а також можливості виконувати тривалі роботи незалежно від температури навколишнього повітря та ступеня вологості. Невибаглива бензотехніка справляється з великими обсягами робіт та відрізняється довговічністю.
Оскільки ущільнення основи є важливою складовою будівництва доріг, то і підхід до вибору обладнання вимагає особливої ретельності. В асортимент техніки для ущільнення ґрунту та підготовки основи під укладання входять віброплити, вібротрамбовка віброноги віброноги. не тільки для ущільнення щебеню, це обладнання застосовується для укладання тротуарної плитки, бруківки, ремонту ямки, укладання асфальту, ущільнення траншей і фундаментів. З переваг техніки слід зазначити:
Неякісне ущільнення ґрунту може призвести до його осідання, і, як наслідок, до руйнування підлоги, появи тріщин на основі. Вібротрамбування покликані вирішувати локальні завдання щодо ущільнення ґрунту. Досить непроста конструкція приводиться в роботу за допомогою двигуна, бензинового, електричного, дизельного. Особливістю даних моделей є те, що при малих оборотах мотора вібронога стоятиме на місці, зі збільшенням оборотів система починає "топтати". ґрунт, в цьому і полягає принцип роботи. Вібротрамбування на електричному двигуні можна використовувати в закритих приміщеннях, тому що немає шкідливих викидів, плюс його робота не супроводжується великим шумом. Агрегат гранично економічний, потребує лише наявності стаціонарного електроживлення. З мінусів слід зазначити, що видалення від розетки обмежено довжиною мережевого шнура. Бензиновий чи дизельний двигун вирішує цю проблему. Відпадає небезпека пошкодження шнура. Потрібна наявність паливної суміші. Найчастіше в цьому обладнанні встановлені 2-х або 4-тактні двигуни. Паливні мотори виділяють кілька вихлопних відпрацьованих газів, тому робота повинна проходити на відкритому просторі. До очевидних переваг вібротрамбовок відносять:
Швонарізники потрібні для нарізання температурних, усадкових, компресійних та інших швів на твердих підставах, наприклад, на злітно-посадкових смугах. Алмазні диски успішно справляються з різкою бетонних, асфальтових, гідроізоляційних покриттів. Продуктивність та експлуатаційні характеристики залежать від типу двигуна, встановленого на дорожній машині. У закритих приміщеннях для укладання підлог підійдуть машини з електричним двигуном. Продуктивніше і надійніше бензинові або дизельні агрегати, їх найчастіше використовують на відкритих майданчиках з великими обсягами робіт. Дизельне обладнання вважається більш економічним та має тривалий робочий ресурс двигуна. Як дизельні, так і бензинові моделі вимагають до себе уважного відношення та періодичного обслуговування, а саме перевірка наявності масла в картері, необхідно стежити за чистотою повітряного фільтра та якістю палива. При виборі обладнання використовують два критерії, це глибина нарізки шва та потужність двигуна. Апарати з потужністю до 13 л. підійдуть для простих робіт, вони можуть заглиблюватись у щільний матеріал до 100 мм. Машини з потужним мотором понад 20 л. нагоді для великих за обсягом робіт і здатні нарізати шви до 650 мм завглибшки. Додаткові нарізні кола використовуються для регулювання ширини шва, враховуючи діаметр алмазного диска. Самохідні агрегати із гідростатичною трансмісією підбираються для нарізування швів великої довжини. Такі машини оснащені системою плавного регулювання швидкості руху. Заміна оснастки відбувається залежно від густини покриття. У деяких моделях можна встановити ріжучий диск ліворуч або праворуч. Водяні баки встановлюються на машини, їхнє призначення своєчасне охолодження алмазних дисків, що позитивно відбивається на термін експлуатації обладнання. Діаметри дисків підбираються з якості покриття. Для свіжого бетону використовуються менші диски, для старого бетону вибираються диски з великим діаметром.