Найчастіше покупці мототракторів переслідують дві головні цілі. Перша з них – це надійність і якість придбаної техніки, друга – це її ціна. У гонитві за цими двома показниками фермери «приносять в жертву» вимоги до функціоналу мототрактора, про що часто потім доводиться шкодувати.
Звісно, наявність великої кількості функціональних можливостей мототрактора прямо пропорційно впливає на його собівартість. Чим ширше комплектація – тим вища ціна. Але часто вже після покупки власники усвідомлюють, як їм не вистачає тих чи інших функціональних можливостей у новопридбаній машині. Тому дуже важливо чітко розуміти, для чого купується техніка, що і в яких умовах вона буде робити.
Проблематика повноприводного мототрактора
Повноприводний мототрактор – це досить рідкісний «звір». Це пояснюється його походженням від мотоблока з адаптером та сферою застосування мототрактора. Адже він призначений для обробки земельних ділянок площею від кількох соток до 5-7 га (залежно від потужності апарата).
За відсутності великого обсягу роботи для мототрактора виробники намагаються зробити його комплектацію більш дешевою та продаваною. Звідси й недостатньо потужні двигуни та непідходяче пристрій трансмісії для роботи в режимі 4х4.
Для чого потрібен повний привід
Людина, яка має досвід роботи з мототрактором, може навести цілий перелік ситуацій, в яких брак переднього ведучого моста відчувається особливо гостро. А саме: буксирування тягарів, підйом на пагорби і рельєфи, подолання важкопрохідних ділянок ґрунтових доріг і посівних площ, переміщення слизькою поверхнею (бруд, сніг, лід, глина тощо) під різними кутами нахилу та інше. Враховуючи роботу з вантажами в таких умовах, складність роботи можна сміливо помножити на 2.
Про характер їзди та роботи на автомобілях із повним приводом можуть розповісти автолюбителі. Якщо ви запитаєте їх про це, то вони дадуть вам відповідь на кшталт «передній міст тягне машину, задній – штовхає її вперед, а повний привід гребе всіма чотирма колесами». Від такого розходження точок застосування сили і виникають відмінності в роботі мототрактора.
Конструктивне рішення питання
У новому мототракторі Скаут Т-25 4х4 є всі необхідні якості та комплектація для стабільної та продуктивної роботи в повноприводному режимі:
- По-перше, це дизельний двигун ZS1115, який має максимальну потужність 24 к.с./17,6 кВт;
- Для задіяння переднього моста як ведучого в Скаут Т-25 Generation 4х4 є підключуваний карданний вал. Він дозволяє підключати та відключати передній міст за ситуацією, відрізняється технічною надійністю та довговічністю;
- Шевронні шини на передніх колесах не просто знаходяться там для краси, як у більшості задньопривідних мототракторів. Коли підключається передній міст, вони забезпечують зчеплення передніх коліс із поверхнею для ефективного перетворення крутного моменту на тягове зусилля;
- Посилена рама забезпечує цілісність та справність конструкції за пікових навантажень, надійне кріплення всіх елементів та агрегатів, використання важчої навіски та тягове зусилля класу 0,6.
Додаткове обладнання
Крім підключуваного переднього моста у мототрактора Скаут Т-25 4х4 є ще кілька приємних функціональних доповнень, а саме:
- Окремий виносний генератор: забезпечує зарядку АКБ під час роботи двигуна, повноцінну роботу всіх електроприладів машини та яскраве освітлення фарами.
- Вихлопна система мототрактора обладнана полум'ягасником і спрямована вгору, що виключає проблему пошкодження вихлопної труби під час їзди рельєфами та забруднення родючого ґрунту кіптявою.
- Двоконтурна гідравлічна система: даною характеристикою можуть похвалитися далеко не всі мототрактори, оскільки вона дозволяє одночасно використовувати два типи навісного обладнання – переднє та заднє. Це одночасно розширює можливості машини та підвищує зручність її використання.
- У картері силової установки розміщено два магніти. Вони притягують до себе всю металеву стружку, що утворюється у двигуні і потрапляє в моторне масло.
- Патентований задній підйомний механізм з редуктором забезпечує широку амплітуду ходу гідроциліндра та стабільну роботу з навісним обладнанням.
- Нове покоління мототракторів Скаут мають 4 передні фари, з яких одна пара фар ближнього, а інша пара – далекого світла.
- Ця модель поставляється вже у комплекті з фірмовою ґрунтофрезою Скаут шириною 140 см, що дозволяє працювати на мототракторі відразу після отримання та обкатки.
Функціональні можливості
Функція регулювання ширини колії не є унікальною для мототрактора Скаут Т-25 4х4, але вона значно розширює сферу застосування машини. Відстань між колесами передньої та задньої осі може бути встановлена на відстані від 1100 до 1450 мм один від одного. Завдяки цьому ви можете обробляти рослини рядового посадки та дерева в садах. Можна легко зменшити ширину апарата для проїзду у вузьких місцях або для роботи у обмеженому просторі. Або ж, навпаки, встановити максимальну відстань між колесами для досягнення максимальної стійкості трактора.
Повнопривідний Скаут Т-25, маючи всі вищезазначені якості, здатний буксирувати вантажі масою до 1500 кг. Це можуть бути завантажені причепи, автомобілі та інша техніка.
Легкість проходження ділянок землі з різними характеристиками у мототрактора пов'язана не тільки з підключенням переднього моста. Це також забезпечується посиленими підшипниками в маточинах передніх коліс та встановленням двох конічних диференціалів на осі (для переднього та заднього моста). Крім того, ці показники забезпечують маневровість і легкість повороту мототрактора з навісним обладнанням та під час транспортування вантажів.